Dimitrios Tsiastoudis

Science Teacher


Sessions

11-14
12:30
90min
Ενσωματώνοντας την αξιολόγηση μεταξύ ομοτίμων σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες μέσω του Moodle Workshop.
Dimitrios Tsiastoudis, Hariton Polatoglou

Η παρούσα πρόταση στοχεύει στο να παρουσιάσει μέσα από την ζωντανή λειτουργία του την δυνατότητα δημιουργίας ενός εξ αποστάσεως εργαστηρίου για διδακτικούς σκοπούς που ενσωματώνει την αξιολόγηση από ομότιμους με την χρήση ενός ανοικτού λογισμικού και πιο συγκεκριμένα του moodle. Θα παρουσιάσουμε έναν εξειδικευμένο τρόπο χρήσης της εκπαιδευτικής πλατφόρμας moodle για την δημιουργία ενός workshop!
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία στο πρώτο μέρος να πάρουν μέρος σε ένα workshop με μια σύγχρονη θεματολογία γενικού ενδιαφέροντος (τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση) ώστε να παρατηρήσουν την εξέλιξη της διαδικασίας από την θέση του συμμετέχοντα. Στο δεύτερο μέρος έχοντας ήδη αποκομίσει την εμπειρία του «Μαθητή», θα εξασκηθούν στον ρόλο του «Εισηγητή» και θα δημιουργήσουν το δικό τους workshop ακολουθώντας απλά βήματα μέσα από τα εργαλεία που παρέχει η πλατφόρμα moodle και η σύγχρονη υποστήριξη των διοργανωτών.

Room 3
11-14
12:00
30min
Ανοίγοντας τη τρισδιάστατη σχεδίαση στην εκπαιδευτική κοινότητα: σχολιασμός έργων εκπαιδευτικών
Dimitrios Tsiastoudis, Anthoula Maidou, Hariton Polatoglou

Η τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο στην εκπαιδευτική πρακτική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους, όπως για την εννοιολογική κατανόηση φαινομένων, την υποστήριξη των μαθητών στην αποσαφήνιση παρανοήσεων, για τη δημιουργία διδακτικού υλικού μέσω της τρισδιάστατης εκτύπωσης, δημιουργία απτικού υλικού για μαθητές με οπτικές δυσκολίες, κλπ.
Η χρήση ανοικτού λογισμικού και υλικού μπορεί να υποστηρίξει την εκπαίδευση σε θέματα επιστημών και τεχνολογίας (STEM), χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να συνδράμουν σε όλα τα μαθήματα. Τα λογισμικά ανοιχτού κώδικα, σε συνδυασμό με την ευρύτερη κοινωνικο-πολιτισμική στροφή προς τη συμμετοχή στα κοινωνικά μέσα και την πολιτιστική παραγωγή, συνέβαλαν στην επέκταση και εξάπλωση των πρακτικών ανοιχτού κώδικα. Αυτές περιλαμβάνουν τις επεκτάσεις από λογισμικό σε γενική πολιτισμικότητα μέσω κινήσεων «ελεύθερης κουλτούρας» και, πιο πρόσφατα, επέκταση από λογισμικό σε υλικό και στη σχεδίαση.
Η ομάδα ST3dM του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. πραγματοποίησε ένα σεμινάριο τρισδιάστατης σχεδίασης 15 ωρών ανοιχτό για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Σε αυτό οι εκπαιδευτικοί εισήχθησαν στο σχεδιαστικό πρόγραμμα TinkerCad ως εργαλείο σχεδίασης για τη δημιουργία και την επεξεργασία τρισδιάστατων μοντέλων. Μετά από μια σύντομη περίοδο εξοικείωσης με το TinkerCad, οι εκπαιδευτικοί ήταν σε θέση να παράξουν σύνθετα αντικείμενα και να εντοπίσουν προβλήματα στην εκπαιδευτική τους πρακτική, στα οποία η τρισδιάστατη αναπαράσταση θα μπορούσε να συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση των εννοιών και μοντέλων από τους μαθητές/τριες.
Στην παρουσίαση αυτή θα επικεντρωθούμε στα έργα που παρήγαγαν οι εκπαιδευτικοί ως τη δημιουργικότητα, την αισθητική, την πληρότητα, την σύνθεση και το μήνυμα που μεταφέρουν. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η 3D σχεδίαση έδωσε τη δυνατότητα να παραχθούν σύνθετα και δημιουργική έργα με υψηλή πληρότητα. Όσο αφορά την αισθητική, παρόλο που μερικά έργα είχαν αισθητική επεξεργασία, γενικά ο περιορισμένος χρόνος δεν επέτρεψε την ολοκλήρωση σε αυτό τον τομέα.

Room 2